» Blog » Garmin

Garmin Connect – Průvodce mobilní aplikací

Tagy: Návody | Garmin | Chytré

Dominik Hok | 14.6.2022 | 6 MIN | 1x komentář

Aplikace Garmin Connect slouží ke spárování chytrých hodinek Garmin s mobilním telefonem. Doteď si tuto aplikaci stáhly milióny uživatelů a jedná se o jednu z nejoblíbenějších sportovních aplikací jak na Google Play, tak App Storu. Tento článek slouží k představení této aplikace a zlepšení orientace v ní.

K čemu je vlastně aplikace Garmin Connect?

Pomocí aplikace Garmin Connect propojíte vaše chytré hodinky Garmin s mobilem. Bere si informace o příchozích zprávach, hovorech a pomocí Bluetooth je přeposílá do hodinek.

Zároveň se díky ní odesílají na virtuální zálohu vašeho účtu. I kdybyste třeba hodinky ztratili, koupili si jiné, vždy budete mít svá data zálohovaná a samozřejmě v bezpečí.

Ačkoliv vše monitorují hodinky, zde se vše ukládá a zobrazuje podrobněji – grafy vašich kroků, tepové frekvence, spánku... Nebo třeba podrobná analýza sportovní aktivity.

Obecně platí pravidlo, že čím máte jednodušší hodinky, tím více budete muset využívat Garmin Connect. Například nejvyšší model Fenix 7 skoro vše zobrazuje přímo v hodinkách, ale jednoduchý chytrý náramek Vívosmart 5 naopak většinu zobrazuje v mobilní aplikaci.

Hlavní strana "Můj den"

Tady se odehrává to hlavní. Vše, co hodinky nasbírají během dne, se zobrazí v "Můj den". Kdo by to byl čekal, co?

Vaše tepová frekvence, počet kroků, spánek, stres, aktivity, vystoupaná patra... Prostě vše na jednom místě s možností detailního zobrazení po kliknutí.

Když v tomto seznamu sjedete úplně dolů, uvidíte shrnutí předchozího dne. Úplně dole najdete možnost úpravy karty "Můj den". Můžete si tedy úplně nahoru dát data, která vás nejvíce zajímají.

Úplně nahoře naopak najdete sekci Oznámení, váš profil, stav připojených hodinek a dvě šipky spouští manuální synchronizaci hodinek s aplikací Garmin Connect.

Jak upravit spodní lištu v Garmin Connectu?

Co spousta uživatelů neví, dá se upravit i spodní lišta.

iOS:

Klikněte na vpravo dole. Nahoře vpravo se objeví možnost "Upravit".

Android:

Klikněte na tři čárky vlevo nahoře. Dole máte možnost "Upravit karty".

Jak se vyznat v kalendáři Garmin Connect? Co znamenají ty barvevné proužky?

Docela dost se toho odehrává v kalendáři, který je bohatý na barevné proužky.

Co znamenají jednotlivé barevné proužky v Garmin kalendáři:

  • zelená – manuálně spuštěný monitoring sportovní aktivity
  • šedá – automatický zaznamenaná aktivita (Move IQ)
  • červená – údaje o srdečním tepu
  • modrá – splněný cíl denního počtu kroků
  • přerušovaná modrá – nesplněný cíl denního počtu kroků
  • růžová – zaznamenaný spánek
  • světle růžová (potažmo fialová) – zaznamenané zhodnocení spánku

Číslo pod proužky pak značí další proužky, které se nevlezly a jsou ukryté.

Přehled – mějte přehled o ostatních

Garmin Connect funguje jako sociální síť. V přehledu vidíte veškeré sportovní aktivity uživatelů se kterými jste ve spojení.

Co je super, tak pokud jste s člověk ve spojení, vidíte veškeré údaje o jejich tréninku. Úplně stejně jako to vidí oni. Dozvíte se tedy vše o tepovce, trase, tempu... Prostě o všem. A ano, může to být trochu nebezpečné, dávejte si tedy pozor, s kým se dáváte do spojení!

Trocha zdravé soutěživosti – odznaky, výzvy a úrovně

Já na to moc nejsem, ale vím, že soutěžení o úrovně a odznaky je velice oblíbené. Každý uživatel totiž má v rožku své profilovky malé číslo, které značí jeho úroveň.

Úrovně se získávají pomocí odznaků. Některé odznaky získáte aktivním počínáním (například první maraton, první běh přes 50 km, 50 000 kroků za den aj.). Jiné zase tím, že brzy vstanete (odznak Skřivan), sdílením aktivity (odznak Podělím se) nebo třeba spánkem delší než 8 hodin (odznak Spi sladce). Ale to jsou jen příklady. Jsou jich tisíce.

Odznaky také můžete získat splněním různých výzev, kterých se cíleně zúčastníte. Například 300 tisíc kroků za měsíc) nebo třeba 300 kilometrů běžeckých sportovních aktivit za měsíc.

Způsobů jak získat odznaky je spousta a jsou na to různé návody na internetu.

Přehledy Insights – jak jsem na tom globálně?

Jestli výzvy jsou o soutěživosti, přehledy Insights jsou soutěžení na entou.

V přehledech Insights vás Garmin srovná s veškerými Garmin uživateli ve vašem věkovém rozmezí. Ale můžete se srovnat i se staršími. Já třeba hodně běhám, chodím, ale očividně málo spím. :)

Statistiky zdraví aneb zdravotní stav v kostce

Statistiky zdraví vlastně zobrazují úplně to stejné jako Můj den, ale máte to pěkně pod sebou v seznamu. To je vlastně jediný rozdíl.

Statistiky osobní – trénuji dobře?

Některé hodinky tréninkové statistiky zobrazují (přímo v hodinkách), ale některé to mají pouze v této části mobilní aplikace. Dozvíte se zde vše o všem tréninku.

Hodně fandím stavu tréninku. Na základě poměru tréninkové zátěže (Training Effect) vám hodinky řeknou, jestli je váš trénink produktivní, nebo ne. Pokud v nějaké zátěži (nízká aerobní, aerobní a anaerobní) trávíte většinu času nebo naopak málo, trénink se nepovažuje za produktivní.

Odhad hodnoty VO2 Max je pak maximální množství kyslíku, které je schopen člověk přijímat při sportovním výkonu. Obecně se to považuje za takový ukazatel kondice.

VŠE NA TÉMA: Stav tréninku v hodinkách Garmin
3.8.2021 - Matěj Urbaczka
VŠE NA TÉMA: Stav tréninku v hodinkách Garmin

Co je VO2 Max a jak jej zvýšit?
17.7.2020 - Agáta Vřeská
Co je VO2 Max a jak jej zvýšit?

S dalším příslušenstvím (powermetery, hrudní pásy aj.) získáte specifické sportovní metriky jako FTP (Funkčí limitní hodnota výkonu), výkon (watty) či hodnotu vašeho laktátového práhu.

Trénink – když to chcete dělat pořádně

Já osobně asi nejčastěji používám část "Tréninky", kde si můžete manuálně zadat veškeré kroky vašeho tréninku. Pokud tedy chcete intervalový běžecký trénink, zadáte si rozklus třeba 20 min a poté 5x opakování 3 minuty běhu a 3 minuty odpočinek. Na konec pak dám ještě 20minutový výklus. Tento tréninkový příklad si můžete libovolně pojmenovat a odeslat jej do hodinek. Trénink si pak spustíte v hodinkách a budou vás upozorňovat na střídání jednotlivých fází.

Tréninky si můžete vytvořit nejen pro běh, ale pro libovolnou sportovní aktivitu.

Pro ty, co se chtějí inspirovat nebo se doslova nechat vést, je ideální funkce "Najít trénink", kde si z velkého seznamu vyberete předdefinovaný trénink. Většina z toho se ale týká posilování či kardia.

Konečnou úrovní je funkce "Tréninkové plány", kde si vyberete několikatýdenní trénink běhu či cyklistiky s určitým cílem (např. maraton). Hodinky vám každý den při spuštění dané sportovní aktivity ukážou, co byste měli dělat.

V mobilní aplikaci Garmin Connect je těchto plánů omezené množství, většinu najdete na desktopové verzi Connectu.

Pokud jste hračička a chcete si vytvořit trasu dopředu, bude se vám líbit část "Trasy". Tam si můžete vytvořit trasu v rámci mapy přímo v Garmin Connectu nebo vyberete parametry, které by měla tato trasa splňovat (délka, směr, terén) a aplikace vám sama vygeneruje trasu.

Já osobně si ji předpřipravím v Mapy.cz a poté ji vyexportuji do aplikace Garmin Connect.


28.3.2022 -
Jak do hodinek Garmin nahrát trasu pro navigaci?

Pro každou trasu si můžete vytvořit strategii tempa (PacePro). Hodinky vám v reálném čase ukazují jakým byste měli běžet tempem, abyste doběhli v čase, který si sami zvolíte. PacePro bere v potaz i převýšení.

Vybavení – jak moc ojeté je moje kolo?

Do aplikace Garmin Connect si můžete zadat různé části svého vybavení a vysledovat tak jejich opotřebení. K různým běhům si můžete zadat různé boty a nebo třeba k různým jízdám různá kola.

Můžete si také zobrazit vyřazené vybavení a podle toho si vytipovat boty, které toho vydržely nejvíce a koupit si je znova.

Nastavení hodinek přes mobil

To je novinka, která je u Garminu čerstvě, ale je to perfektní. Doteď se vše nastavovalo přímo v hodinkách, ale teď to můžete udělat pohodlně v telefonu.

Za mě osobně je největším ušetřením času nastavení datových polí sportovní aktivity. Když otevřete "Aktivity a aplikace", vyberete sportovní aktivitu, můžete si ji přizpůsobít dle svého gusta.

A toť vše. Pokud by vám tady něco chybělo, napiště mi vaše poznatky do komentářů!

Líbil se vám článek?

Každou středu vám e-mailem zasíláme přehled nových článků a soutěží.

Komentáře

Alnypřed 15 dny, reagovat
Super článok, vďaka!